Mi az a Header Bidding?

A Header Bidding (magyarul „fejléc licitálás” de igazából nem használatos a magyar fordítás, így mi is Header Bidding-ként fogunk ebben a cikkben hivatkozni rá) alapvetően mindennek a lényege, amit az Ads Interactive a színfalak mögött tesz. A Header Bidding azért kapta a nevét, mert általában az oldal fejéből (header) vagy tetejéről hívják meg, mielőtt az oldal betöltődik.

A Header Bidding lényegében az aukciók aukciója, és ez teszi lehetővé az összes ad exchange* és hálózat számára, hogy versenyezzen minden megjelenítésért.

Ad Exchange

*ad exchange: digitális piacteret jelent, amelyen keresztül / amelynek használatával lehetővé válik a licitálás. A médiatulajdonosok a rendelkezésre álló inventory-jukat felkínálják a rendszeren keresztül, amely így elérhetővé válik a hirdetők számára. Ez az elérhetővé tétel történhet direkt módon, vagy a hirdetési hálózatokon, vagy az SSP-ken keresztül. Az inventory így kikerül a piacra, azaz egy piactérre, ahol a hirdetők a jobban célozható közönségből csemegézhetnek.

A Header Bidding jobb megértéséhez a megjelenése előtti világra kell tekintenünk, vagyis hagyományos címkealapú (tag) hirdetések és a Waterfall világára.

Waterfall rendszer

Korábban – néhány évvel ezelőtt – egy kiadó egy hirdetési hálózattal dolgozott, amely címkéket (tag-eket) biztosított, amelyeket az oldal különböző részeibe helyezhetett el. Ezeket vagy be kellett kódolni, vagy egy hirdetésszerveren belül kellett befűzni a bonyolultabb optimalizálás érdekében.

Amikor egy olvasó felkeresi a webhelyedet, és elkezdenek betöltődni a hirdetések, akkor az első hirdetési hálózatba (Adnetwork) kerül az oldal és vele a zónák, feltéve hogy a belépési érték felett van ennek a networknek a hirdetési készlete. Ha nem, akkor az általad megadott visszaküldési címke (passback tag) a következő hirdetési hálózatra irányít, majd a harmadikra, és így tovább, egyfajta vízesésszerűen (waterfall) ahogy a fenti képen látszik.

Ezzel a modellel az a probléma, hogy mindig az első hirdetési hálózat kapja meg az első licitet minden megjelenítésnél, és a legjobban fizető network fog kikerülni győztesen. Bármennyit fizethetnek, amit csak akarnak, egészen addig amig ez az érték a belépési padló felett van. Lényegében egy árverés lesz belőle.

Header Bidding

A Header Bidding világában ez másként működik. Amikor egy olvasó most felkeresi az oldaladat, az összes hirdetési hálózatot felhívja a rendszer, mielőtt hirdetési címkét (tag) jelenítenénk meg vagy felhívnánk a hirdetésszerverünket.

A JavaScript az oldal betöltésekor az olvasó webböngészőjében minden hálózatot meghív és pontosan megtudja, mennyit hajlandó fizetni az adott hirdetésmegjelenítésért. Alapvetően minden hirdetési partnerrel előzetes aukciót futtatunk.

Indul a licit

Ezután mi a legmagasabb ajánlatot visszük az aukciókról a Te hirdetési szerveredre, és az összes hirdetési hálózat közül a nyertes – legjobban fizető – megjelenítés az, amelyet majdan az olvasód lát.

A Header Bidding előnye, hogy a különböző hirdetési hálózatok valós időben versenyeznek minden megjelenítésért, ahelyett, hogy átlagolt, előzményadatokat használnának, ahogyan a Waterfall esetén tették, és csak a másikra licitáltak volna rá.

Egyes megjelenítések olyan értékesek, hogy a szó szoros értelmében százszor többet érnek, mint mások, ezért ezek az azonnali, valós idejű aukciós adatok kulcsfontosságúak a hirdetésoptimalizálás szempontjából.

Képzeljük el:

Tegyük fel, hogy az A hirdetési hálózat átlagos CPM-je 200 Ft, a B hirdetési hálózat pedig 100 Ft. A hagyományos hirdetésmegjelenítés során a hirdetésszerver minden aukción az A hirdetési hálózatot választja a korábbi átlagok miatt.

Ez azonban nagyon költséges lehet nekünk. Tegyük fel, hogy a B hálózatnak volt egy hirdetője, aki valóban értékes megjelenítést akart vásárolni a webhelyedről, és hajlandó volt akár 1000 Ft CPM-et fizetni. Viszont az A hálózat egyszerűen csak nem talált süti (cookie) egyezést, vagy bármilyen okból nem találta értékesnek ezt a hirdetőt így ő az átlagos 100 Ft-os CPM-en adta el a megjelenést.

Az A hálózat ebben a forgatókönyvben csak 100 Ft-ot tudott licitálni, ennek ellenére a hirdetésszerver továbbra is az A hálózatot választaná, bár a B hálózat szó szerint hajlandó volt akár 100-szor többet fizetni. Ez a hátránya a Waterfall megközelítésnek, nem tudjuk hogy a B hálózat mit adott volna, hiszen az A hálózat fizetett annyit ami már megérte nekünk, átlépte a küszöbértékünket.

A különbség jelentős

Általánosságban azt tapasztalhatjuk, hogy a Header Bidding 30 százalékos bevételnövekedést eredményezhet. Mi személy szerint sokkal magasabbat láttunk ennél. Mi, partnereink számára Header Bidding-et használunk, hogy minden egyes hirdetési egységben minden egyes megjelenítést optimalizáljunk minden oldalmegtekintéskor.

Gyorsabb is, mivel egyszerre vagy aszinkron módon hívhatja az összes hirdetési hálózatot. A waterfall hirdetések esetén szinkronban kellett hívnia a hirdetési hálózatokat, megvárva, amíg az egyik aukció véget ér, mielőtt elkezdődne a másik, és értékes másodpercekbe került a webhely sebessége a folyamat során.

Valamennyi vizuális, natív és videohirdetésünket Header Bidding-el jelenítjük meg annak érdekében, hogy javítsuk bevételeidet, a felhasználói élményt és a webhely általános teljesítményét.

A link a vágólapra másolva

Szeretnél többet tudni? Érdekel, hogy tudnál oldaladdal több bevételt generálni? Segítünk!

Account Team

Már portfolió tagunk vagy, de kérdésed merült fel? Segítünk!

Customer Success Team

Mint a legtöbb weboldal, az adsinteractive.hu is cookie-kat használ, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed. A Hozzájárulok gomb megnyomásával elfogadod az alkalmazásukat. További tudnivalókat a Http-sütikről az adatkezelési tájékoztatóban találhatsz.

Hozzájárulok