Google Health Score

Health Score

Sorozatunk 3. részében a misztikusnak hangzó Google Health Score témakörrel foglalkozunk.

Ez azért fontos, mert egy egészséges webhely több, mint egy jó megjelenésű webhely. Az olyan keresőmotorok, mint a Google, nem a szépség alapján indexelik és rangsorolják a webhelyeket; az alapján rangsorolják a webhelyeket a keresésben, hogy mennyire optimalizáltak. Ha weboldalad nincsen optimalizálva, az emberek nehezen találnak rád.

Ne csak szép, optimalizált is legyen weboldalad

Jó, jó de mi ez a Health Score?

Nem javíthatod azt, amit nem tudsz mérni, és ugyanúgy nem javíthatod a Google-on elfoglalt helyed, ha nem tudod mérni és elemezni webhelyed technikai állapotát.

Egy weboldalnak jó technikai állapotúnak kell lennie, mert a jó technológiai állapot egyenlő egy gyors és felhasználóbarát oldallal. Ezek a technikai SEO jellemzői, amelyeket a keresőmotorok azzal jutalmaznak, hogy a jó oldalakat feljebb helyezik a keresési eredmények között.

A Heatlh Score azért fontos, mert ez jelzi, hogy webhelyed jól vagy rosszul lett-e fejlesztve.

A jó Health Score más szóval azt jelenti, hogy webhelyed technikai szinten elérte a maximális potenciált, míg a rossz Health Score pontszám azt jelenti, hogy van lehetőség a fejlődésre.

Mérd és elemezd webhelyed technikai állapotát

Hogyan növelheted a Health Score számodat?– az 5 legfontosabb tipp

  • A képek jók, de csak akkor, ha nem túl nagyok

A jó képek a weboldal tervezésének és működésének fontos részét képezik. A túl nagy fájlmérettel rendelkező képek azonban lassan töltődnek be, így az egész webhely lassabb lesz. A lassú webhely késlelteti a felhasználó interakcióit az oldallal, és ezért rontja a felhasználói élményt.

Feltöltés előtt mentsd el az összes képet tömörített formátumban, például JPG-ben. Győződj meg arról is, hogy a képek méretei megfelelnek a webhelyen rendelkezésre álló helynek.

Egy másik nagyszerű trükk a CDN ( tartalomelosztó hálózat) használata a fényképek tárolására. A CDN-ek olyan online tárhelyszolgáltatások, amelyek a felhőben tárolják a képeket a sajátnál gyorsabb szerveren.

Amikor egy olvasó meglátogatja weboldalad, a képek a gyors CDN-szerverről töltődnek be, nem pedig a sajátodból.. Ezért a képek sokkal gyorsabban töltődnek be.

  • Figyelj a forráskódra!

Az Health Score-t nagyon gyakran rontja, amikor a robot olyan elemet észlel a forráskódban, amelynek nem kellene ott lennie.
Ennek az lehet az oka, hogy korábban használt, de már eltávolított funkciót, képet vagy hasonlót talál a rendszer. Néha az eltávolított elemek részelemei a forráskódban maradnak, amit a robot hibaként értelmez.

Ilyen lehet például egy eltávolított képre vagy oldalra mutató hivatkozás, vagy egy nem használt JavaScript-fájl, amely még mindig a szerveren van.

Ezért ne felejtsd el időnként ellenőrizni, hogy csak az oldalon lévő elemeknek kell-e ott lenniük, vagy nincs-e elrejtve valahol egy használaton kívüli kód.

A forráskódot se felejtsd
  • Ne felejts el metaleírásokat és oldalcímeket hozzáadni minden oldalhoz

    A metaleírások (Meta Description) és az oldalcímek (meta adatok) kis szövegek, amelyeket be lehet (és kell) implementálni a forráskódba.

    Az olvasók nem látják ezeket a szövegeket, de a robotok elolvassák őket, hogy rájöjjenek, miről szól egy oldal. Ha nem rendelkezel meta adatokkal az összes oldalon, az csökkenti a Health Score pontszámot.

    Ezért mindig ügyelj arra, hogy ezeket hozzád az oldalad forráskódjához!
  • Figyelj a canonicals and hreflangs kódokra!

    A Canonical és a hreflang két HTML-attribútum, amelyek hozzáadhatók egy oldal forráskódjához.

    A canonical attribútum közli a keresőmotorokkal, hogy a webhelyen több oldal is található azonos vagy hasonló tartalommal, és csak az egyik másolatot kell indexelni.

    A hreflang attribútum csak akkor használatos, ha ugyanannak az oldalnak több nyelvi változata van. Van neked pl. egy magyar és egy angol webhelyed, amelynek tartalma megegyezik, de két nyelven, akkor a hreflang attribútumot kell használnia, hogy megmondja a keresőmotoroknak, hogy milyen nyelven van az oldal.

    Mindkét tulajdonság nagyon fontos. Ez azért van így, mert a keresőmotorok vagy több tartalmat indexelnek a szükségesnél (canonical), vagy nem értik, milyen nyelven van az oldal (hreflang), ha nem használod őket, és ez lejjebb húzza a Health Score számot.
  • Egészséges weboldal = jó Health Score szám

    Valószínűleg nem meglepő, hogy az újabb weboldalak, amelyek forráskódja újabb technológiákra épül, sok esetben jobban szerepelnek a keresési eredmények között, mint a régebbi oldalak.

    Az újabb technológiák gyorsabbak, gyorsabban dolgozzák fel a szervert és az adatokat is.

    A jó kódolás ezért szinte mindig jó Health Score-hoz vezet azon egyszerű oknál fogva, hogy a jó kódolás kevesebb hibával is egyenlő.

    Ezért mindig jó ötlet a jó kódolásba fektetni, ha azt szeretnéd, hogy weboldalad látható legyen a Google-on.

    Nálunk az Ads Interactive-nál tapasztalt fejlesztők állnak rendelkezésre webhelyed fejlesztéséhez, és SEO-tanácsadással is rendelkezésre állunk, hogy útmutatást kapj annak érdekében, hogy webhelyed maximálisan kihasználd.
Használd a fenti 5 tippet és oldalad hamar eléri a 100%-ot

Összefoglalva:

Ebből a bejegyzésből a legnagyobb tanulság az, hogy a webhelyeket karban kell tartani, akárcsak az autókat vagy bármi mást, ami karbantartást igényel.
Ahogy az internet változik, és ahogy a webhely frissül, a webhely Health Score értékei is változnak, idővel romlanak. Ha nem frissíted, weboldalad vagy nem optimalizálod, az negatív hatással lesz az organikus keresési eredményekre és/vagy rossz felhasználói élményre.

Ads Interactive portfólio tagként, mi ingyen és bérmentve nyújtunk segítséget Neked ahhoz, hogy a Health Score értékeidből kihozzuk a maximumot.
Tapasztalt és szakképzett fejlesztői gárdánk a garancia arra, hogyha közösen átnézitek az oldalt és megfogadod tanácsainkat Health Score pontjaid, és Google rangsorolásod javulni fog.

A link a vágólapra másolva

Szeretnél többet tudni? Érdekel, hogy tudnál oldaladdal több bevételt generálni? Segítünk!

Account Team

Már portfolió tagunk vagy, de kérdésed merült fel? Segítünk!

Customer Success Team

Mint a legtöbb weboldal, az adsinteractive.hu is cookie-kat használ, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed. A Hozzájárulok gomb megnyomásával elfogadod az alkalmazásukat. További tudnivalókat a Http-sütikről az adatkezelési tájékoztatóban találhatsz.

Hozzájárulok