A következő hetekben olyan fontos témákat fogunk körbejárni, melyek minden weboldal számára hasznos információkat és követendő javaslatokat mutatnak be.
Fontosnak tartjuk, hogy partnereink felkészültek legyenek a legújabb és legfontosabb technológiai, tartalom kezelési, hirdetés megjelenítési irányelvekkel kapcsolatban.
Ennek érdekében összegyűjtöttünk 4 olyan témát, amiről szerintünk jelenleg mindenképpen érdemes tudni és egyúttal foglalkozni is kell:
Az Ads Interactive portfólió tagjaként ezek a témák nem ismeretlenek, hiszen a közös munka során folyamatosan azon dolgozunk partnereinkkel, hogy weboldalaik megfelelően teljesítsenek ezekben a témakörökben.
Kezdjük is az elején:
Melyek a Google új Core Web Vital irányelvei, és miért kell ezekkel törődnie vállalkozásának?

A Google a tavalyi évben az egyik legnagyobb változtatását vezette be a weboldalak rangsorolásában. A frissítés 2021. június közepén indult, és augusztus végére töltötte be teljes szerepét. Minden olyan vállalkozásnak, amely törődik ismertségével és láthatóságával, foglalkoznia kell vele.
Ez azt jelenti, hogy innentől kezdve a Google organikus rangsorolási tényezőként is figyelembe veszi a weboldal által nyújtott felhasználói élményt, amit az Alapvető Webes Vitals mutatókon (angolul Core Web Vitals) keresztül mér.
A Core Web Vitals (rövidítve CWV), magyarul Alapvető Webes Vitals-mutatók egy adott oldal felhasználói élménnyel kapcsolatos teljesítményére ad mutatószámokat valós használati adatok alapján.
Mik a Google Core Web Vitals elemei?

Térjünk vissza az alapokhoz. A Google egy keresőmotor, és az a feladata, hogy a felhasználó lekérdezését a lehető legjobb eredményekkel párosítsa.
A Core Web Vitals rangsorolási jelként való felvétele azt jelenti, hogy azok a webhelyek, amelyek nem alkalmazzák a legjobb gyakorlatokat, alacsonyabb rangsorolási pontszámot kapnak, mint azok, amelyek ezt alkalmazzák.
Míg az eredeti és releváns tartalom mindig kiemelkedő a keresőoptimalizálás szempontjából, a Google a webhely teljesítményét is az alapján fogja értékelni, hogy a felhasználók mennyire jól tudnak interakcióba lépni a webhellyel. Ehhez pedig a Google Három Core Web Vitals mutatót ad meg és mér a weboldalainkon.
Largest Contentful Paint (LCP) – Legnagyobb Vizuális Tartalomválasz

Ez a mutató arról van szó, hogy mennyi idő alattt töltődik be az oldalon a legnagyobb vizuális elem/tartalom, mely lehet, kép, videó, címsor vagy bekezdés is. Ez az a Core Web Vitals mutató, ami leginkább az oldal sebességével kapcsolatos, amihez konkrét mérőszámot is rendel, amikor azt mondja, hogy a cél, hogy a Legnagyobb Vizuális Tartalomválasz 2,5 másodperc alatt legyen.
Hányszor kattintottál Te is egy webhelyre, hogy keress valamit, de végül kiléptél az oldalról, mert a tartalom betöltése örökké tartott?
HA LCP mutatónk rendben van, akkor ez segíteni fog abban, hogy jobban szerepeljünk a Google organikus találati listájában, de ugyanakkor a felhasználói élményt is nagyban javítja egy gyors weboldal.
First Input Delay (FID) – Első interakciótól számított válaszkésés

Ez a mutató gyakorlatilag a weboldal interaktivitását méri, ami azt az időt, ami egy linkre vagy egy billentyűre/gombra kattintás és a böngésző válasza között eltelik.
A Google ennél a mutatónál is meghatároz egy ideális szintet, amikor azt mondja, hogy 100 ms-nál kisebb idő a cél.
Ha a weboldalunk nem reagál elég gyorsan az egyes felhasználói interakciókra, akkor ugyan olyan rossz felhasználói élményhez – és alacsony pontszámhoz – vezethet, mint a rossz LCP esetében.
Ha a FID mutatónk rendben van, akkor annak a valószínűsége, hogy a felhasználónk idő előtt elhagyja az oldalt nagymértékben csökken.
Cumulative Layout Shift (CLS) – Elrendezés összmozgása (Vizuális stabilitás)

Végül, de nem utolsósorban itt van még a Cumulative Layout Shift (CLS). Ez a mérőszám a webhely oldalának stabilitását méri betöltés közben, azaz azt méri, hogy a weboldal betöltődése és használata közben mennyire fordul elő, hogy oldalelemek váratlanul elmozognak.
Biztos Te is észrevetted már, hogy a képek és hivatkozások néha lefelé tolódnak el a webhely betöltésekor, amikor böngészés közben az oldalon lévő tartalmak ugrálnak és emiatt mondjuk egy olyan hirdetésre kattintunk, ami nem is releváns számunkra.
A CLS optimalizálása megakadályozza, hogy a felhasználók véletlen kattintásokat hajtsanak végre, és ezáltal, más oldalra kerüljenek, mint amit látni akartak. A vizuális stabilitás javítja a felhasználói élményt és javítja az általános keresőoptimalizálási teljesítményt.
Összegzés:
A Google algoritmusa egyre inkább a felhasználó-központúbb megközelítés felé halad a weboldalak rangsorolásakor. Az új Core Web Vitals alapján jutalmazza azokat a webhelyeket, amelyek jól teljesítenek a fenti 3 mérőszám tekintetében.
Minél hamarabb kezded el a felhasználói élmény fejlesztését weboldaladon, annál nagyobb lesz az előnyöd a versenytársakkal szemben.
Nem utolsó sorban pedig a Core Web Vitals segítségével oldalad jobb felhasználói élményt nyújthat, és ez nagyban növelheti az oldal konverziós rátáját is.
Ha mindez számodra és a weboldalad számára is fontos, de nehézséget okoz, hogyan állj neki, mit kell megvizsgálnod, hogyan tudod az egyes elemeket optimalizálni, akkor se ess kétségbe! Mi itt az Ads Interactive-nél minden partnerünk számára segítséget nyújtunk és együtt lépjük meg a Google új Core Web Vitals irányelveit!
Szeretnél többet tudni? Érdekel, hogy tudnál oldaladdal több bevételt generálni? Segítünk!
Már portfolió tagunk vagy, de kérdésed merült fel? Segítünk!