A 2. téma amiről érdemes tudni: Lazy Loading

Előző bejegyzésünkben a 4 téma amiről beszélnünk kell… említettük, hogy vannak olyan témák a digitális világban, – amit minden magára valamit is adó publisher aki törődik weboldalával és szeretné a legtöbbet kihozni belőle, a legjobb felhasználói élményt nyújtani olvasóinak – követnie és ismernie kell.

Sorozatunk mai részében a Lazy Load technológiát vesszük górcső alá és árulunk el minden részletet amit tudni érdemes róla.

Lazy Loading


Általában amikor a felhasználó megnyit egy weboldalt, a teljes oldal tartalma egy lépésben letöltődik és megjelenítődik.
A lazy loading furcsán hangzik, de ez egy egyszerű koncepció: csak akkor tölt be egy szkriptet vagy képet, amikor szükség van rá.
Ennek ellentéte az eager betöltés, ami azt jelenti, hogy mindent egyszerre tölt be (pl. amikor a teljes oldalt először tölti be).

Használjuk a Lazy Loading-ot


Az eager betöltésnek persze megvan az az előnye, hogy minden azonnal elérhető, amikor szükség van rá, ami nagyszerű, de van egy nagy hátránya, hogy rengeteg adatot kell lekérni idő előtt – még olyan adatokat is, amelyekre esetleg soha nem lesz szükség (pl. az oldal olyan részén jelennek meg, amelyet a felhasználó soha nem látogat meg).

A lazy loading betöltés felgyorsíthatja az oldal kezdeti betöltési idejét, mivel elkerülheti a felesleges erőforrások idő előtti letöltését. Ezenkívül megtakaríthatja a felhasználók sávszélességét.

Egy példa a Lazy Loading alkalmazásra


A WordPress, az egyik legnépszerűbb blogolási platform a weben, és az Infinite Scroll nevű Lazy Loading megoldást kínálja.

Ahogy a neve is sugallja, az Infinite Scroll folyamatosan betölti a tartalmat, miközben a felhasználó lefelé görget az oldalon. Az oldal lábléce – amely általában nem érhető el a végtelenül betöltődő weboldalon – fedvényként jelenik meg a görgető tartalom alatt. A WordPress azt állítja, hogy a felhasználók több bejegyzést olvasnak el, ha az Infinite Scroll engedélyezve van, szemben a hagyományos oldalalapú megközelítéssel.

A Google más megközelítést alkalmaz a képkeresési eredményeihez. Ahogy a felhasználó lefelé görget az oldalon, a placeholder képeket miniatűrök váltják fel. Bizonyos számú kép megjelenítése után egy gomb segítségével a felhasználó további képeket tölthet be. Ennek a gombnak a biztosításával a Google az infinity Scroll-t és a Lazy Loading-ot kombinálja, ezáltal egy dinamikus hibrid megközelítést hoz létre.

Felhasználó barát megoldás

Előnyei

  • Egyensúlyt teremt a tartalomszolgáltatás optimalizálása és a végfelhasználói élmény egyszerűsítése között.
  • A felhasználók gyorsabban jutnak a tartalomhoz, mivel csak a webhely egy részét kell letölteni, amikor a felhasználó először nyitja meg azt.
  • Az oldalak tulajdonosai nagyobb ügyfélmegtartást is látnak, mivel a tartalmat folyamatosan adagolják a felhasználónak így csökkentve annak esélyét, hogy a felhasználó elhagyja a webhelyet
  • Az oldalak alacsonyabb erőforrás-költségeket is tapasztalnak, mivel a tartalmat csak akkor jelenítik meg, amikor a felhasználónak szüksége van rá, nem pedig egyszerre.
Lazy Load vs. Nem Lazy Load

Összefoglalva


A webes tartalom egyszerűsítése elengedhetetlen része a felhasználói böngészési élmény alakításának.

Az erőforrások dinamikus betöltése lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy több tartalmat fedezzen fel anélkül, hogy több oldalt kellene átugrani, vagy meg kell várnia a böngésző frissítését. Ha jól van megvalósítva, a Lazy Loading további tartalmat biztosíthat az olvasónak anélkül, hogy a felhasználó észrevenné.

A Lazy Loading alkalmazásával a webhelyek gyorsabban tölthetők be, sávszélességet takaríthatnak meg, és valóban megszakítás nélküli böngészést biztosítanak.

Nálunk, az Ads Interactive-nál, partnereinkenk nem okoz fejtörést, hogyan valósítsa meg weboldalán a Lazy Loading betöltést. IT csapatunk minden portfólio tagunk számára biztosítja a Lazy Loading beépítését az oldalába.

Ezzel is hozzájárulunk, hogy ügyfeleink oldalai magas szintű felhasználói élményt biztosítsanak és ez egyúttal kihat a hirdetések Viewability értékére is, amire szintén kitértünk a korábbi bejegyzésünkben, ami az eCPM-et és így teljes elérhető bevételt is növeli.

A link a vágólapra másolva

Szeretnél többet tudni? Érdekel, hogy tudnál oldaladdal több bevételt generálni? Segítünk!

Account Team

Már portfolió tagunk vagy, de kérdésed merült fel? Segítünk!

Customer Success Team

Mint a legtöbb weboldal, az adsinteractive.hu is cookie-kat használ, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed. A Hozzájárulok gomb megnyomásával elfogadod az alkalmazásukat. További tudnivalókat a Http-sütikről az adatkezelési tájékoztatóban találhatsz.

Hozzájárulok